ارشفه ايام زمان

مدونه صقر بابل

السبت، 4 أغسطس 2012

اجمد نكته في التاريخ

اجمد نكتة في تاريخ البني ادمين

- مرة كان فيه صبي ميكانيكي اسمه "دقدق" قال للاسطى بتاعه : تعرف انا اعرف رئيس الحي


قالم الاسطى قالو:امشي ياض العب بعيد وهو مش مصدقو..بعد شويه عدى رئيس الحي وراح مسلم على دقدق


قام قال للاسطى مش قلتلك دا انا كمان اعرف الوزير..وراح برضو الوزير معدي وسلم على دقدق والاسطى مذهول


دقدق قال للاسطى :بص بقى انا هجبلك مالاخر انا اعرف باراك اوباما ...قام
الاسطى قاللو الميه تكدب الغطاس ولو طلع يعرفك هديك الورشة...فسافرو على
امريكا ..دقدق قال للاسطى استنى هنا عند باب البيت الابيضو انا و اوباما
هنطلع نسلم عليك مالبلكونة..قاللو ماشي..وفعلا طلع دقدق واوباما مالبلكونة
وشاورو للاسطى...بصو لقو الاسطى اغمى عليه ..وفالمستشفى دقدق سال الاسطى
:انت اغمى عليك عشان شفتني مع اوباما ...قللو: لا..انا اغمى عليا لما
اتنين امريكان معديين سالوني مين اللي واقف مع دقدق

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق