ارشفه ايام زمان

مدونه صقر بابل

الأحد، 5 أغسطس 2012

شوية ...........قصص طريفة انما ايه حكـــــــاية هع

بسم الله الرحمن الرحيم

جايبلكم شوية قصص طريفة يارب تعجبكم



[hide]

مره ماما اول ماجابت خط جديد للموبايل كان خالى على طول بيرنلها من نمر كتير مره نمره رنت بس ماما راحت متصله بيها وكان واحد بيعاكس يعنى فماما قالت لبابا قالها هاتى النمره ونكلمه من ميناتل بابا راح نزل يكلمه وبعدين الراجل وبابا عمالين يزعقوا وفجأه الراجل سكت وبعدين قال لبابا انت ادامك عمود نور صح بابا قعد يبص لقى عمود نور ادامه افتكر ان الراجل اللى بيكلمه شايفه بابا رد عليه وقاله اه ادامى عمود نور الراجل قاله اضرب دماغك فيه ومن ساعتها الراجل قفل الخط ومش بيفتحوا ابد
.................................................. .

واحد ناصح بيعاكس خطيبتة :
في مرة كنت متفق أنا وخطيبتي إننا نخرج، المهم قعدت منتظرها لغاية مالاقيت واحدة لابسة طقم شيك وحاطة بيرفيوم يجنن، المهم فضلت ماشي وراها أعاكس فيها لغاية ماتدورت وكانت لسة هتشتم لاقيته التعيس خطيبها، اللي هو أنا بس الحمد لله أنها معملتهاش خناقة وأنا قولتلها أنا كنت عارف إنك إنتي من الأول بس كنت عاوز أشوفك هتعملي إيه وأنا من جوايا باحمد ربنا أنها مشكتش في كلامي
..................................
مرة كنت فى رحلة للعين السخنة كنت واقفة على الشط وكنت بخلى بالى من اخويا الصغير واولاد صحاب ماما وهما بيعوموا وبعدين كانت ماما لقت فى البحر نضارة شمس شيك اوى قعدت ادور على صاحبها على الشط بس ملقتش حد المهم قلت خلاص حلال عليا ولبستها واترسمت بيها اوى وقعدت اكلم العيال اللى كنت بخلى بالى منهم بفزلكة والاطة وبس يا بنت وهس يا ولد رافعةراسى اوى وفجاة لقيت واحد شيك اوى جاى نحيتى قلت فى نفسى النضارة الجديدة بدات تعمل شغل وفجاة قرب عليا ولقيته بيكلمنى وبيقول لو سمحتى هو انتى لقيتى النضارة دى فين قلعتها وادتهاله وانكسفت اوى وكان نفسى البحر يبلعنى من الكسوف وبقيت قاعدة على الشط مكسوفة وبدعى وبقول يارب النهار يخلص والاتوبيس يجى عشان نروح

........................................
قصص طريفة

التفكير بصوت عالي



مرة كنت جاية من الشغل واليوم ده كنت فرحانة علشان قالو انهم هيزودة المرتب الي 300جنيه فرحت اوي ركبت الميكرباص وبعت الاجرة مع الصبي وكنت بفكر اني العمل جمعية بــ100 وروشن نفسي بــ200 جنيه لقيت الصبي بيدين الباقي وبيقولي خدي الباقي علشان الجمعية اللي بـــ100جنيه عايزة اقول اني كنت مكسوفة جدا لدرجة كنت عايزة اختفي.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق