ارشفه ايام زمان

مدونه صقر بابل

الأربعاء، 8 أغسطس 2012

حوار لطيف بين زوجين



هو: حبيبتي أنا حأطلب بيتزا ، عايزة حاجة ؟
هي: لا يا حبيبي

هو : اوكي
هي: ولا اقولك ..؟
هو: ها ، أطلب لك كمان ؟
هي: مش عارفة
هو : مش عارفة اذا كنتي عايزة ؟
هي: لا
هو: انتي جعانة ؟
هي: يعني
هو : يعني إيه يعني...؟
هي: يعني مش متأكدة اذا كنت جعانة ولا لأ.
هو: الواحد لما بيكون جعان بيعرف
هي : لأ بس يمكن اجوع بعدين
هو: يعني اطلب لك بيتزا؟؟ّ
هى: طيب واذا ما كنتش جعانة وقتها..؟
هو : ما تاكليش
هي : بس ده كدة يبقى تبذير
هو: خلاص ، تبقي تاكليها بكرة
هي: و اذا ما كانش لي نفس آكل بيتزا بكرة؟
هو : مش محتاجة نفس ، الواحد عادي ممكن ياكل بيتزا كل يوم
هي: انا لا .. أنا مش باكل بيتزا الا لما يكون عندي نفس للبيتزا
هو: طيب بلاش ، أطلب لك حاجة تانية؟
هي: بس أنا مش عايزة حاجة تانية
هو: يعني عايزة بيتزا؟
هي :لا
هو:يعني مش عايزة حاجة؟
هي:لأ برضه
هو : جننتيني ، طب أعمل إيه؟
هي: اطلب انت لنفسك
هو: الحمد لله ، اخيرا .. ماشي .
هي : بس اطلب بيتزا بالتونة
هو: نعم ؟ انا مش بحب البيتزا التونة
هي: بس انا بحبها
هو: وانتي مالك ؟ هو انا حاطلب ليا ولا ليكي
هي: ليك طبعا
هو: طيب أطلبها ليه بأة بالتونة...؟
هي: يمكن اجوع لما يوصل الاكل
هو : وبعدين؟

هي: يا سلام ، يعني تفتكر آكل حاجة مش عاجباني؟
هو:ليه هو انتي – أصلاً - عايزة تاكلي؟
هي : ليه لأ ؟
هو: يا مثبت العقل .. هو أنا حاطلب بيتزا لي , عشان احتمال انتي تاكليها اذا كنتي جعانة؟؟
هي: بالضبط
هو: وأنا بلاش آكل؟
هي: يمكن وقتها أكون مش جعانة فتاكلها انت
.
,
,
.
.
.
.
.



ملاحظة
محكمة الجنايات قررت تبرئة الزوج من تهمة
'قتل الزوجة مع سبق الإصرار والترصد'
وتحويل التهمة إلى ..
'قتل الزوجة دفاعاً عن النفس'

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق