ارشفه ايام زمان

مدونه صقر بابل

الخميس، 2 أغسطس 2012

المريض والطبيب

لمريض :

ياترى يادكتور أنا ممكن أعيش لحد ما يبقى عندي 100 سنة؟

الطبيب :

أنت بتدخن أو بتشرب أو بتتعاطى؟

المريض :

لأ أبداً، عمري ما دقت سيجارة أو كأس ولا حتى شديت نفس من شيشة

الطبيب :

بتلعب قمار؟

المريض :

لأ، ولا حتى كوتشينة ولا دومينو ولا شطرن

الطبيب :

بتسهر قدام التلفزيون أو الفيديو أو الدش؟

المريض :

ولا بأفتحهم من أساسه

الطبيب :

ولا بتسهر على القهوة؟

المريض :

ولا عمري عتبتها برجلي

الطبيب :

بترهق صحتك ونظرك بالقراءة كتير؟

المريض :

بالعكس، أنا أطيق العمى ولا أطيقش الكتب

الطبيب :

طيب بتقعد كتير قدام الكمبيوتر أو الأنترنت؟

المريض :

لا كمبيوتر، ولا أنترنت !!!

الطبيب :

طيب بتسافر على طرق خطر أو بتسوق كتير؟

المريض :

أنا لا عندي عربية ولا بأسافر من أصله؟

الطبيب :

طيب بتلعب أي رياضة عنيفة أو مرهقة؟

المريض :

ولا عمري عتبت نادي، وما لعبتش حاجة من أيام ثانوي

الطبيب :

بتحب ؟

المريض

لا بحب البنات ، ولا بيحبوني !

الطبيب :


أمال عايز مية سنه تهبب تهبب فيها اييييييييييييييههههههههه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق