ارشفه ايام زمان

مدونه صقر بابل

الجمعة، 3 أغسطس 2012

أمك - يا حمار

أمك - يا حمار
أم سامي راحت تزور ابنها ( سامي ) لمدة 3 أيام في لندن

لأنه كان يدرس هناك

وعندما وصلت

!!(شافت إن ابنها ساكن مع واحده اسمها ( جيجي

هي البنت ( جيجي ) متشاركه معاه بالغرفه .. زميله بالغرفة يعني

لم تعرف 'ام سامي' ما هى العلاقة بالضبط بين ابنها وجيجى
بس لاحظت إن ( جيجي ) اللي متشاركه مع ابنها بالغرفه حلوه قوى وموديل و جذابه ويعني,,,,,,(........)

فـتوقعت ان فيه علاقة حميمة بينهم

وهكذا تملكها الفضوووووول الشديد

سامي شديد الذكاء قدر يقرأ أفكار أمه و تصرف بسرعه وقال لأمه :

أنا اعرف فيما تفكرين، بس حبيت أطمنك إنه انا و جيجي مجرد زملاء متشاركين بالغرفه لا أكثر ولا أقل !!! وكل واحد منا له سريرة الخاص

بعد ذلك رجعت الأم من الزياره إلى بلدها
__ .__ .__ .__

الأسبوع اللي بعده ... جيجي قالت لسامي: من يوم ما سافرت أمك
والسكرية الفضة اختفت

تعتقد ان أمك استحلتها واخذتها معاها ؟

سامي قال : ما اتصور امي تعملها، ومع ذلك سوف ابعتلها ايميل عشان أتأكد

قعد و كتب الإيميل لأمه :

أمي الحبيبه

(أنا لا اقول إنك ( أخذتي ) السكرية الفضيه من بيتي .... ولابقول إنك ( لم تأخذيها )

بس الحقيقه إنه السكريةالفضيه ضاعت من أول يوم سافرتي فيه وتركتينا

تحياتي

ابنك سامي

بعد كام يوم قرأت امه الرسالة وبعتت له الرد على الإيميل ، وكان الرد يقول :

عزيزي سامي

أنا لا اقول إنك ( بتنام ) مع جيجي على سريرواحد... و لا بقول إنك (ما تنام ) معاها ...

بس الحقيقه بتقول.. إن لو هي فعلاً بتنام في سريرها الخاص

كانت لقت السكرية الفضيه عليه من أول ما سافرت انا

تحياتي ...

أمك- يا حمار

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق